måndag 24 januari 2011

Aja Dej!

Liksom många andra barn så älskar Joppe att ställa sig vid tv-bänken och peta eller slå på tv'n. Jag gillar däremot inte att han gör det. För det första är jag rädd att tv'n ska välta över honom och för det andra blir det fruktansvärt mycket finger- och handavtryck. Jag känner att jag har tillräckligt mycket att städa och slipper då helst att tvätta tv'n varje dag.
I fredags då vi var på Media Markt gick vi förbi tv-avdelningen där jag fick syn på en hel uppsjö av väggfästen. Min blick och mina fötter gick liksom automatiskt fram dit [vilket inte alls var planen med besöket]. Väggfästet liksom hoppade ner i varukorgen under vagnen och stegen mot kassan var väldigt långa. Givetvis fick väggfäste följa med hem. Så i helgen fick Jonas äran att få upp tv'n på väggen, vilket resulterade i en mycket glad mamma och en mindre glad Joppe. 1-0 till mej haha!

5 kommentarer:

  1. Vilken snygg vid bänk samt skåp ni har tvn på. Vart är den indhandlad? Den var riktigt snygg.

    SvaraRadera
  2. både praktiskt och snyggt med väggfäste :)

    SvaraRadera
  3. Hej Linda! Vad kul att se er alla och vad duktig du är att skriva och fota! Vad fin han är lilleman! Håler även med föregående skrivare om att skåpen är jättefina, var är de ifrån?

    Vet inte om du spanat in min blogg men kolla gärna in på www.mammasegen.com och tipsa alla andra mammor du känner om sighten där det finns allt smått och gott som skvaller, shoppingtips, inredning, endast för mammor ;0) Nejdå, det finns nog något för alla!
    Kram på er och hälsa Gunilla, Bosse och Figo så jättemycket! Kommer självklart att följa lilla Joppe här och se fram emot att ses i sommar! Då blir det väl han som springer in till oss och Gry till er =0)

    SvaraRadera