måndag 28 mars 2011

Första besöket hos Tandis

Äntligen fungerar det att lägga in bilder igen! Jag var verkligen helt uppgiven igår eftersom alla andra kunde ladda upp bilder utom jag. Vet inte vad det var för fel, för min bildkvot var bara på 21% hittills så den hade jag inte uppnått. Men men nu fungerar det i alla fall och det känns riktigt bra!

Idag på förmiddagen har jag och Joppe varit hos Tandis. Det var Joppes första besök där och det gick bra. Tandsköterskan konstaterade att hörntänderna är på väg och borde bryta igenom när som helst. Blir alltså många tänder i den lilla munnen framöver. Joppe tyckte det var roligt i undersökningsrummet och han passade till och med på att bajsa. Härligt ;) Men vi pratade klart i oset och Joppe fick med sig en tandborste och en tandkräm innan vi gick därifrån.

Nu sover Joppe middag och jag ska lägga mej och läsa en bok som min syster skickat hem till mej. Det är städat och fint här hemma, så då gäller det att passa på att ta det lugnt.

5 kommentarer:

  1. Skönt att det gick bra hos tandis!
    Vi tyckte inte att afternoon Tea var värt pengarna (190kr/pers) men mysigt var det. Vi ska testa Bjertorp och se om det är bättre!

    SvaraRadera
  2. Han är duktig lilla joppe :)

    SvaraRadera
  3. *Carro, Elsa och lillebror i magen*28 mars 2011 kl. 13:26

    Stora killen nu ju :)

    Ja det ska bli kul och hälsa på, aldrig varit inne där häller, men det sägs att det ska va mysigt, Meddelar dej efteråt ;)

    kram o ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att det funkar med bilderna! Så mycket roligare :) Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad spännande med tandläkarbesök. hur reagerade han på att någon annan som han inte träffat skulle titta i hans mun? jag är skeptisk till att joline kommer acceptera det, hehe!

    Kram

    SvaraRadera