måndag 23 maj 2011

Glada besked

Idag är det måndag, vilket innebär att det är en ny vecka. En vecka som jag hoppas kunna erbjuda mycket sol och fint väder så vi kan tillbringa mycket tid utomhus.

I fredags fick jag brev från Skara Kommun, Joppe har blivit erbjuden barnomsorgsplats. Jag blev jätteglad när jag såg att det var på Duvan, som är vårt förstahandsval. Dessvärre varade lyckan inte länge, det stod nämligen att han fick börja 5 september, mer än en månad senare än vi tänkt. Hur som helst så ringde jag rektorn idag och pratade lite och då frågade han när vi ville börja. Så om vi har tur får Joppe börja sin inskolning 8 augusti. Hoppas, hoppas, hoppas!!!

4 kommentarer:

  1. Vi håller tummar och tår för att det går bra och att ni får platsen i aug!

    SvaraRadera
  2. Va skönt att ni fick plats där ni ville. hoppas det ordnar sig så att det blir när ni vill också =)

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna!! :) Hihi ja här hemma blir det ny bänkskiva, ny ugn, glaskeramikhäll, sockel och annat smått och gott. Ibland behöver man fräscha upp lite! Speciellt när ugnen inte fungerar så bra... Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Vaad kul med förkolan.. hoppas nu på augusti också då :o)

    jag är lite off just nu i bloggandet, tiden har vart lite knappt!
    Det verkar som vi far till skara på liten semestertripp i juli, eller kanske slutet på juni.. :o)

    Kram på er

    SvaraRadera