onsdag 29 juni 2011

Härlig förmiddag

Jag och Joppe tog en skön och fläktande cykeltur hem till Emelie och Melker. Härligt att cykla då det fläktar skönt i värmen. Vi har haft en rolig förmiddag hemma hos Emelie och Melker. Ida och Klara var också där så det var extra roligt. Barnen badade i plaskpoolen, fikade och sprang runt. Underbart att se dem tillsammans :)

På vägen hem trodde jag att Joppe skulle somna i cykelsitsen, men så fel jag hade. Han hade fullt upp med att dra upp mitt linne och dra i mina shorts. Väl hemma orkade han äta en riktigt stor portion med mat, mormors köttfärslimpa med stekta färskpotatisar, lingon och kokta morötter. Tror aldrig jag har sett honom äta så mycket. Joppe har aldrig gillat potatis, det är först nu som han har börjat gilla det. Dock går det endast med stekta färskpotatisar, kokt potatis är fortfarande blääää.



2 kommentarer: