lördag 1 oktober 2011

Provkörning

I förmiddags lämnade vi Joppe hos sin farmor och farfar för att åka och provköra bil. Vi är i stort behov av en skapligt stor kombi nu när det snart är dags att ha två barn i familjen, syskonvagn och allt vad det innebär. Vi började med att provköra en Mazda 6. Både jag och Jonas tyckte mycket om den bilen, den var rymlig och fin både in- och utvändigt.

Efter provkörningen av Mazdan åkte vi och hämtade Joppe, åkte hem och åt lunch. Medan Joppe sov middag passade mormor och morfar honom medan vi åkte vi iväg till Toyota för att provköra en Avensis. Avensisen var också bra, rymlig och fin.

Nu gäller det bara att ta ett beslut, en Avensis, en Mazda eller något helt annat...inte ett lätt beslut.


9 kommentarer:

  1. Av dessa två skulle jag välja Toyotan. Bra bilar, även om jag gillar Volvo mest ;)

    SvaraRadera
  2. Vi har en avensis men är dösugna på en svart sedankombi mazda 6 ;) Så heta, men dyrare va?

    SvaraRadera
  3. sen vi köpte våran första Toyota är jag frälst! Tror aldrig vi kommer köpa ngt annat! Vi har en avensis nu, är lika nöjda med den som vi varit med våra andra två toyotor :)) Hoppas ni blir nöjda vad det än blir :)

    SvaraRadera
  4. Mazda 6 är en grymt bra å snygg bil, vi hade en sån innan! men eftersom vi ville ha båda barnen bak och vill kunna sitta bak så bytte vi bort den, men de kändes i hjärtat!! Underbara underbara bilen, blir nog en sån snart igen!!!
    kram på er

    SvaraRadera
  5. Vi ska också byta bil snart :) Spännande!! Men vi fortsätter på volvo och nu blir det en v50 :) (Erik har bil genom företaget så vi kan iof inte välja, lika bra det!!). Hoppas ni har en mysig kväll ♥ Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag röstar helt klart på VOLVO v70 eller xc90!! :) = stort bagage, bra med plats i baksättet, skön att köra och snygg!! :)

    SvaraRadera
  7. Kolla in Skoda superb, riktigt trevlig bil!

    SvaraRadera
  8. Hade jag varit tvungen att välja mellan dessa hade jag nog Avensisen. Dock hade jag rekommenderat en Volvo:) Nu kör vi en XC70 som både är rymlig och bra. Om ett år det nog dags för byte och då blir det en XC60.
    Hoppas ni blir nöjda med er nya bil oavsett vad dt blir!
    kram

    SvaraRadera
  9. Vita avensis är fina :) www.garaget.org/jonasuppling

    SvaraRadera