fredag 16 december 2011

Du och Jag, Joppe!

Igår efter att vi ätit middag började Joppe krångla och trassla här hemma. Han visste nog inte riktigt vad han ville göra och därför gjorde han bara sådant som är "fel". Som exempelvis att sitta bredvid Molle och "råka" sparka på honom, om och om igen, ta saker som han vet att han inte får röra och så vidare. Jag blev så trött på att hela tiden behöva säga "nej" och "fel", så därför bestämde jag mig för att ta med mig honom till affären och handla. Jag frågade Joppe om han ville följa med mamma och handla och direkt blev han glad och sprang fram till Jonas vinkandes och sa "hej då pappa". För att sedan springa vidare till grinden och vänta på att få gå ner. Han var både duktig när vi tog på oss ytterkläderna, i bilen samt i affären. Joppe behövde nog få komma ut och få vara själv med mig. Det blir ju tyvärr inte så mycket egentid för oss nu sedan Molle kom. Vi hade en riktigt mysig stund i affären faktiskt, Joppe fick sitta i själva vagnen (alltså inte i sitsen) och där satt han och packade i påsarna och var helnöjd och glad. Tänk att en liten tripp till affären kan medföra så mycket gott.

Finaste Joppisen ♥

2 kommentarer:

  1. mysigt med egentid, även om det bara är ett besök i affären. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt för honom att få ha mamma för sig själv en stubd, det är nog väldigt viktigt :-) vill också uppdatera att jag inte är å föder barn än.. Vankar omkring här hemma å väntar hihi kram

    SvaraRadera