måndag 19 december 2011

Julveckan är äntligen här!

Idag är det inte vilken måndag som helst, utan en måndag som innebär att julveckan äntligen är här! Så som jag har längtat efter denna vecka och nu är den redan här! Idag är det även den 19:e vilket innebär att min minsting här hemma fyller en månad och mitt kusinbarn Elin fyller 20 år. Ja idag har vi verkligen mycket att fira!

I morse lämnade jag och Molle Joppe på förskolan. De skulle ha julfest där idag och då tyckte jag att det skulle vara roligt för Joppe att få vara med. Han blev glad när jag sa att vi skulle gå till dagis, men han blev mindre glad då jag nekade honom att ha på sig sina gympaskor. Han skulle absolut ha på sig de skorna och vrålade som en stucken gris. Men när han såg att Molle låg i vagnen så ville han genast sätta sig i vagnen han också och då gick det bra med vinterskorna. Väl framme på förskolan sprang han glatt in precis som vanligt och satte genast igång att leka. Den stackars mamman får som vanligt ingen kram och puss, nej nej bara ett "hej då mamma".

Jag och Molle tog en promenad med Figo efter att vi lämnat Joppe på förskolan.

2 kommentarer:

  1. Så himla söta bilder!Men var är hjärtanet med mamma??
    Känner (tyvärr)igen det där med att vissa grejer inte duger att ha på sig.Victor är inne i någon overall vägran så det är en halv brottnings match så fort vi ska ut...De är ju SÅ starka de små liven!O viljan ska vi inte prata om...ha ha ha

    Tusen tack sötaste du!Om du bara visste hur glad du gör mig med dina kommentarer.Så himla glad att vi har hittat varandra i bloggvärlden!(kan man säga så tro?...)
    Jag är bara hemskt ledsen att jag är så dålig på att kommentera i mellanåt.Jag hinner inte med för tillfället.Dagarna är uppbokade från morgon till kväll.KUL iofs,men samt så vill man ju hinna med lite blogg läsande varje dag.

    Men bara så du vet.Jag gillar dig o din blogg som tusan o får nästan lite dåligt samvete när jag inte hunnit med o läsa samt kommentera.
    Knäppt.Jag vet.ha ha ha
    Fattar inte hur du hinner med så mycket inlägg!
    Jag är så impad!Jag hinner med ev 2 max...

    Så tack för att du sätter lite extra guldkant på mina dagar!Massa kramar till er

    SvaraRadera
  2. Jag kunde ju ha skickat en bok istället.... ha ha ha FÖRLÅT för uppsatsen!

    SvaraRadera