torsdag 29 december 2011

Kompis

I morse innan vi åkte hem till Sara och Alfred frågade jag Joppe om han ville åka till sin kompis Alfred. Joppe nickade om och om igen och fullkomligt skrek "Hääää dååå pappa". Jonas fick nämligen inte följa med, han fick istället spackla klart i Molles rum. Hemma hos Alfred och Sara hade vi kul som vanligt. Joppe och Alfred lekte för fullt i Alfreds rum och drog säkerligen fram varenda leksak. Joppe tycker att Alfreds rum är riktigt roligt att leka i för han har så många fina leksaker. Medan leken var i full gång passade Molle på att sova i soffan.

Sara bjöd även på väldigt gott fika, kärleksmums. När klockan började närma sig lunch- och sovtid åkte vi hemåt. Men Joppe hade minsann inga som helst planer på att åka hem. Han vägrade ta på sig ytterkläderna och försökte bara smita. När jag väl lyckades få på honom kläderna var jag inte populär, usch vilken elak mamma jag är ;)

.................................................................................................................................................................

Nu är jag riktigt irriterad, förde precis över alla kort jag har tagit idag....tryckte som vanligt på "klipp ut" och "klistra in", men korten klistras inte in och nu är de BORTA....!!!!

Lånade 2 st bilder av dig Sara, hoppas det är okej.

3 kommentarer:

  1. Tack själva, super! Ja det är klart du får, försvann alla dina kort som du tog idag? Va tråkigt isåfall! Älskar bilden på molle och putte ;)

    SvaraRadera
  2. Ledsen o säga det,MEN det är jäkligt skönt o höra att det finns fler som har problem med att få på ongarna ytterkläderna... ha ha ha

    Jag är såååå sotis!Älskar playdates!Men nu har jag knappt 4 veckor kvar innan det är slut på det roliga o inskolningen ska börja...
    Får ont i hjärtat bara av atta tänka på det.

    låter o ser ut som om ni har haft en helt underbar julhelg!hoppas nyår blir likadant!
    massa kramar

    SvaraRadera
  3. Hejsan,
    så kul att göra om hemma. Hoppas ni blir nöjda med resultatet! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera