fredag 27 januari 2012

Fredagslycka

God morgon!

I morse vaknade jag upp glad och relativt pigg (hade i och för sig gärna sovit några timmar till) som jag oftast alltid gör på fredagar. Fredagarna är alltid väldigt välkomna och trots att man inte alltid känner att livet är på topp så bidrar själva fredagen med att det blir så mycket bättre. Underbara fredag!

Igår vid 19:08 (för att vara exakt) kom Maja och Petra och hämtade upp mig. Jag hann precis mata klart Molle, i hopp om att han skulle klara sig under de timmarna jag var borta. Vi for sedan vidare till Restaurang Enjoy. Där beställde vi in mat direkt, vi var så hungriga. Vi skippade förrätt den här gången och satsade istället på varmrätt och dessert.

Jag och Petra valde att beställa kalventrecote med bearnaise och primörer samt jumbo pommes. Åh så gott det var! Jag säger som Petra sa, "jag hade lätt kunna ta en köttbit till" :) Maja satsade på en Club sandwich bestående av ciabata med kyckling, bacon, aioli och plocksallad.
Efter den fantastiska varmrätten beställde vi in dessert i form av Klassisk crème brûlée med Tahitivanilj. Som vanligt bjöd Enjoy på otroligt god mat och fina uppläggningar. Jag är glad över att vi har en sådan bra restaurang i vår lilla stad.
Vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans och när jag kom hem kände jag verkligen att jag fick extra energi. Jag var glad, lycklig när jag kom hem. Jag tror det är viktigt att man går ut och umgås med sina vänner regelbundet. Ibland behöver man komma bort från vardagen en liten stund och få njuta av trevligt sällskap och god mat. Denna stund med mina vänner gav mig så mycket mer kraft och ork. Det kändes till och med kul att komma hem och få mata Molle och byta blöja, haha. Ja som sagt är det viktigt att få komma bort (om så bara för några timmar) ibland. En glad Linda är en glad och bra mamma och sambo.

6 kommentarer:

  1. Carro-Mamma till Elsa o Max27 januari 2012 kl. 08:33

    Mumms va sugen ja blev nu :) vilken dag passar er nästa vecka? Vi kan Ons elle Tor..!

    ha en fin helg :) kramar

    SvaraRadera
  2. Det är så viktigt att göra såna saker tror jag, så man får lite extra energi, det är lätt att det bara rullar på hemma med matning blöjbyten mm! :)
    Hoppas ni får en fin helg! :)

    SvaraRadera
  3. Å va gott det ser ut! Helt rätt att man behöver satsa på lite egentid så att man får energi =)

    SvaraRadera
  4. ja enjoy är ju toppen, varit där några gånger med jobbet! Alltid lyxkänsla på deras upplägg å mat! Egentid är såå viktigt, de är du bra på tycker jag, ni tar er tid till de med jämna mellanrum å d är sunt å bra för att lättare orka med vardagen. Önskar ja va lika bra på de...men jag får skärpa mej ;-)
    ha nu en toppenbra helg, kram på er

    SvaraRadera
  5. Åh de såg riktigt gott ut. Så himla kul att ni tar er tid och träffas, myskvällar med tjejerna är riktigt trevligt :) ha en fin helg :-)

    SvaraRadera
  6. Visst är det viktigt att få komma iväg, så man kommer hem och känner att man saknat det som finns där hemma! Maten ser ju underbar ut! Hoppas ni haft en toppenfredag och att ni får en underbar helg! Kram

    SvaraRadera