måndag 26 mars 2012

Dopfesten

Som jag tidigare skrev så har vi haft lite otur med våra barns dop och även nu i helgen med Molles dop. I veckan har Joppe varit sjuk och jag och Jonas har mått dåligt. Dagen innan dopet mådde jag inte alls bra, jag var helt svimfärdig, yr och helt orkeslös. Jag visste ärligt talat inte hur vi skulle kunna klara av att genomföra dopet. Kyrkan trodde jag i och för sig att vi skulle klara men festen efteråt, dukning, hämtning av tårtor, dekorera o.s.v. Herregud! Men...jag har fått äran att växa upp i en underbar familj, i en familj där man hjälper varandra och gör allt för varandra. Att dopet blev så fantastiskt som det blev är tack vare min underbara mamma. Min mamma är verkligen en supermamma, man kan faktiskt tro att hon har superkrafter. Hon har ett hjärta av guld och är den snällaste människa jag någonsin träffat och jag lär aldrig kunna träffa någon som slår henne i det.

Min mamma har nästintill fixat allt som har med dopet att göra. Hon har städat, dukat, dekorerat, hämtat tårtor, handlat, fixat och donat. Allt för att Molle skulle få en underbar dopdag. Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna tacka henne för allt hon har gjort!?! Jag älskar dig mamma ♥ Jag är glad över att min också underbara pappa har hjälpt henne och även vår fina vän från Karlstad Annki som åkte hit och har hjälpt mamma och oss jättemycket. Ni har en stor plats i våra hjärtan!

Efter dopet bjöd vi hem våra nära och kära till mina föräldrar. Vi passade även på att ha lite 2-årskalas för Joppe samtidigt som vi hade dopfest för Molle. Vi bjöd på smörgåstårta och tårta och båda barnen fick otroligt fina presenter. Vi hade även ett Molle Quiz som min kusin Mallan vann, hon fick en guldmedalj i pris, för att hon är guld värd :)

Tack alla ni som ville komma och dela Molles dopdag med oss

5 kommentarer:

  1. skönt att de blev bra till slut =)
    super fina tårtor pojkarna fick =)

    SvaraRadera
  2. Hjälp när man är sjuk är verkligen guld värt ! Skönt att doper blev av och att det blev lyckat trots allt ! Tårtorna var riktigt fina :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att man har nära o kära som ställer upp o va skönt att det blev en fin dag för Molle trots alla sjukdomar som hägrat! Kram

    SvaraRadera
  4. Mysigt dop ni verkar ha haft trots lite sjukdomar!
    Härligt att ha så underbara föräldrar som ställer upp! :)

    SvaraRadera
  5. Det är sådana dagar man är extra glad för hjälpen och stödet! Kram

    SvaraRadera