torsdag 26 april 2012

Övertrött

Joppe som vanligtvis sover väldigt bra på nätterna samt sover länge på morgonen gjorde inte det inatt. Det var tyvärr vårt fel också, som la honom senare än vanligt. Joppe är (som jag tidigare skrivit om) väldigt beroende av rutiner på kvällarna. Igår grillade vi med mina föräldrar, Moster C och Patrik och därför blev nattningen senare än vanligt. Vilket medförde att han hade svårt att somna när vi la honom. Som vanligt när nattningen blir försenad vaknar Joppe tidigare på morgonen. Är det inte då han borde vakna senare?!? Så vid 06:00 var det uppstigning för en klarvaken och glad Joppe. Jag tänkte direkt att jag skulle ringa till förskolan och säga att Joppe skulle stanna hemma, men när jag pratade med Joppe om förskolan. Så bara han nickade, sprang till grinden och ville gå dit direkt. Därför lät jag honom gå dit ändå, han hade ju ändå sovit 9 sammanhängande timmar på natten och var glad och pigg.

När jag hämtade Joppe på förskolan trodde jag givetvis att han hade sovit middag där, för han såg så glad ut. Men han hade inte alls varit intresserad av att sova, men hade i alla fall vilat lite på sin madrass. Så ni kan ju tänka er hur "rolig" Joppe har varit nu på eftermiddagen/kvällen. Herregud säger jag bara! Ljudnivån har varit hemsk och har vi sagt åt honom något så har han fullkomligt brytit ihop. Men tror ni han ville lägga sig nu ikväll då?!? Nej nej nej, inte det minsta intresserad. Tycker jag läser att de flesta andra föräldrar har svårt att hålla barnen vakna på kvällen om de är trötta. Det problemet har vi INTE här hemma! Joppe lyckades efter många om och men i alla fall somna vid 19:30, så nu hoppas jag att han sover gott inatt så han blir pigg och glad imorgon.

En trött Joppe myser i Patriks knä
(bild tagen igår)


Joppe och Patrik igen

1 kommentar: