torsdag 24 maj 2012

Gårdagens roligheter

Igår eftermiddag när jag var och hämtade Joppe följde Carro, Elsa och Max med oss hem. Vi satt ute i skuggan i trädgården och åt glass och Joppe och Elsa lekte för fullt. Det är så härligt att vara ute i detta underbara väder och det märks på barnen att de älskar att vara ute och leka. Särskilt kul är det såklart när vi har leksällskap, så Carro, ni får gärna följa med oss hem snart igen!

Efter lekdejten kom Moster C och Patrik. Joppe blev så glad och sprang givetvis och pussade Moster C, precis som han sagt att han skulle göra. Han var verkligen så lycklig, hans ögon lyste av glädje. Joppes favoriter är helt klart Moster C och Patrik och han lämnar dem inte en sekund. "Om nu Kajjo" hörs precis hela tiden.

Igår kväll gick jag och Jonas på bio här i stan. Sedan innan hade vi bestämt att mina föräldrar skulle vara barnvakt, pappa skulle dock ha barnen själv fram tills mamma kom hem från Stockholm. Men det var helt okej sa han. Men givetvis blev mammas tåg från Stockholm försenat, men vi hade tur eftersom Moster  C och Patrik kom hit, så de fick agera barnvakt de också. Hade känts lite taskigt att lämna två små busar till pappa, när det var läggningsdags osv. Hur som helst så hade vi en mycket mysig stund på bion och filmen var helt okej. Kanske ingen film jag hade valt att titta på om jag inte haft biobiljetter sedan innan. Men helt klart värd att se.

När vi kom hem från bion köpte vi med pizzor till barnvakterna samt min mamma som hunnit komma hem. Pappa hade varit och köpt en massa jordgubbar och grädde som vi åt till efterrätt. En mysig kväll med min fina familj.

 Max, Joppe och Elsa sitter ute i trädgården och äter glass
 Max och Carro myser på filten
 Elsa ville lägga sig och vila på filten med Molle
Molle fick många många kramar av Elsa

1 kommentar:

  1. Carro - Blivande Fru Gunnarsson24 maj 2012 kl. 10:21

    Vi följer gärna med snart igen :) O så fina kort på oss -hihi!

    kraaam

    SvaraRadera