måndag 21 maj 2012

Krupphosta?

Stackars stackars Joppe! Igår eftermiddag efter Joppes vila började han bli lite hes vilket även gick över till att han hostade lite hest och det blev bara värre och värre ju mer timmarna gick. Inatt sov han inne hos Jonas i vårt sovrum medan jag sov inne hos Molle. I morse när han kom och väckte mig kunde han knappt inte andas (lät det som), han var ledsen, jättehes, hostade hemskt och fick knappt fram ett ord. Fy! Jag antar att det är någon form av krupphosta han har fått. Eller vad tror ni? Jag öppnade genast upp fönstren och klickade in på 1177 för att läsa om hur man kan lindra och hjälpa samt skickade iväg ett sms till Emelie eftersom jag vet att Melker ofta har krupp.

Vi ska alldeles strax bege oss ut och spendera vår dag ute i det fina vädret. Frisk luft sägs ju underlätta mycket och det hoppas jag att det gör. Det låter verkligen hemskt när han hostar. Jag försöker dock tänka på vad det står på 1177 om att det låter betydligt värre än vad det är, men det är svårt när det är som värst. Just nu sitter Joppe vid det öppna fönstret och tittar på svt play på iPaden. Han är inte ledsen längre vilket är skönt, hoppas hoppas det går över fort.

Så här frisk, lycklig och glad vill jag att du ska vara nu

2 kommentarer:

  1. Det låter som krupp tycker jag. Hoppas det vänder fort.

    SvaraRadera
  2. Är lika otäckt varje ggn :( Men kan ibland vara skönt att komma till en läkare, låta dem
    Inhalera lite så halsen svullnad går ner och det bättrar sig :) Att få råd och stöd är skönt så om han är dålig ikv tycker jag nog att ni borde åka in med honom...

    SvaraRadera