måndag 18 juni 2012

Arg som ett bi

Joppe verkar ha kommit in i e period då han kör på sovmorgon varje dag. Åh vad härligt tänker ni säkert, precis som jag gjorde fram tills idag. Men sovmorgon för Joppe medverkar till att lunchvilan oftast uteblir vilket i sin tur resulterar i en mindre glad Joppe på eftermiddagarna. Idag var minsann inget undantag, hujedamej! Hela eftermiddagen har han varit arg, lättirriterad, sur och bryter ihop för minsta lilla. Han vill inte äta och inte fika heller för den delen. Bristen på mat i kombination med utebliven vila är ingen hit kan jag lova!

Vi hade bestämt lekdejt med Emelie och Melker i eftermiddag så jag och barnen tog en promenad hem till dem. Där möttes vi av en glad och söt Melker som snällt öppnade dörren åt oss. Tyvärr var inte min Joppe på lika gott humör som sin kompis. Jag har faktiskt aldrig sett honom så sur och arg någon gång tidigare. Trots Joppes tråkiga humör hade i alla fall jag och Molle en mysig stund tillsammans med våra fina vänner. Jag är så glad över att vi har lärt känna Emelie och hennes lilla fina familj.


1 kommentar:

  1. Det var jättemysigt att träffa er trots att stackars Joppe var så trött <3
    Hoppas han är piggare på onsdag när vi ska dansa! :)

    SvaraRadera