måndag 25 juni 2012

Dagen före midsommar

I torsdags medan Jonas jobbade packade jag och barnen väskorna inför midsommarhelgen i Fjällbacka. Vi var även ute och lekte en stund i trädgården, det var soligt och härligt. Joppe busade som vanligt och helt plötsligt stod han uppe i ett träd. Jag förstår fortfarande inte hur han kom upp dit. När jag sedan lyfte ner honom försökte han givetvis att klättra upp igen, men det klarade han inte.


Vid lunchtid kom Jonas hem från jobbet och då packade vi ihop det sista innan vi packade in oss själva och  barnen i bilen och styrde mot Fjällbacka. Resan till Fjällbacka gick jättebra, inte alls så mycket trafik som jag väntat mig och Joppe mådde bara lite illa, inget spy tack och lov. När vi kom fram till ett soligt Fjällbacka packade vi snabbt ur bilen för att sedan ta en promenad ner till samhället. Vi hoppades på att Joppe skulle somna i vagnen men det hade han inte tid med, det var alldeles för mycket roligt att kika på, såsom hav, båtar, husvagnar, husbilar osv.




Vi stannade på Ackes för att äta lite lätt lunch och efter det blev det givetvis lek på lekplatsen. Sedan gick vi hemåt för att möta upp mina föräldrar som också var på väg. På kvällen blev vi bjudna på god mat hos Annki och där stannade vi hela kvällen och hade mysigt.

2 kommentarer:

  1. Vad fint! Jag älskar Fjällbacka, vi var där varje sommar när jag var liten :)

    SvaraRadera
  2. Ja, så mysigt! Vi bodde alltid på Långesjö (el Långsjö?) camping, ligger mellan Fjällbacka och Grebbestad. Så vi åkte alltid till något av dom ställena när vi skulle ut och äta el handla eller så :) Västkusten är verkligen bästkusten :)

    SvaraRadera