tisdag 19 juni 2012

Sommarlov

I morse vid 9 lämnade jag Joppe på förskolan, han har inte varit där på tre veckor så idag fick han äntligen gå dit och leka. Han blev verkligen jätteglad och sa "Hej då Mamma" direkt när vi kom in på avdelningen. Det var hans sista dag på förskolan, nu har han sommarlov och börjar inte förskolan igen förrän i slutet av augusti.

Medan Joppe var på förskolan gick jag och Molle hem till Maja och Sixten. Där blev vi bjudna på en jättegod lunch och efterrätt, riktig tisdagslyx. Molle och Sixten låg i Sixtens gym och tränade och spanade in varandra. Helt plötsligt blev klockan alldeles för mycket och jag och Molle fick snabbt skynda iväg till förskolan för att hämta hem storebror som vi saknat massor.

Nu ikväll och eftermiddag har vi städat för fullt här hemma. Eller rättare sagt så har Jonas städat, han var snäll och städade nästan allt själv. Jag hade precis börjat damma i Joppes rum när han kom hem, men han var snäll och avlöste mig. Istället fick jag ta hand om barnen och laga mat, betydligt roligare än att städa. Nu har vi i alla fall ett mycket rent och städat hem, precis så som jag skulle vilja ha det jämt. Men jag har insett att det inte fungerar när man har barn och jag väljer så mycket hellre barnen framför ett städat hem.

Nu har vi bara kvar allt som ska packas inför midsommarhelgen, vilket är en hel del. Man vet ju aldrig innan vad det blir för väder så därför blir det så mycket extra kläder som måste packas. Jag började packa lite nu ikväll men jag får fortsätta imorgon för jag vill inte gå in och rota i garderoberna när barnen sover. Tänk att vi snart är i Fjällbacka, åh vad jag längtar!

 
Joppe och Molle dansar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar