måndag 30 juli 2012

Skogshyddan

Idag är det måndag och Jonas andra semestervecka har börjat. Tänk att vi har två veckor semester kvar tillsammans, tanken på det gör mig lycklig. Idag har vi inget toppenväder direkt, men än så länge regnar det inte i alla fall vilket är positivt. Jag och barnen har haft en mysig och lugn morgon medan pappan i huset for iväg till golfbanan. Vi har ätit frukost tillsammans och nu sitter Joppe och ser på "Cars" på iPaden medan Molle och jag sitter på golvet och leker/bloggar.

Igår kväll hann jag inte blogga, eller hann och hann, jag valde att kika på film med Jonas istället.  Så därför tänkte jag berätta lite om vår söndag nu istället. Igår morse valde barnen att vakna lite tidigare än vanligt, nämligen vid 07:15. Det gjorde inte så mycket för när jag tittade ut genom fönstret var det strålande solsken och klarblå himmel, ett riktigt "det-blir-en-dag-på-stranden-väder". Men ju mer klockan blev desto fler moln började visa sig. Men vi bestämde oss ändå för att åka mot Lidköping, närmare bestämt till Skogshyddan.

När vi kom fram till Skogshyddan var det lite kyligt och inte en endaste människa på stranden, ja förutom vi såklart. Efter en stund kom även barnens farmor och farfar, så då blev vi helt plötsligt 6 personer på stranden. Men skam den som ger sig, helt plötsligt tittade solen fram och värmde gott och då började allt fler dyka upp på stranden. Joppe badade nästintill hela tiden, han var bara uppe två gånger för att äta/fika och mumsa glass. Vattnet var ganska skönt, men lite kallt var det allt. Men eftersom till och med badkrukan Jonas tog sig ett dopp så var det nog i alla fall en godkänd temperatur. Joppe verkade ju tycka att det var skönt i alla fall, trots att han skakade tänder då och då. En härlig dag på stranden helt enkelt!

 Joppe älskar att bada och leka i vattnet! Underbar bild!


 Molle leker på stranden
Molle fick ingen glass, men nöjde sig gott och väl med min glasspinne


 Joppe hackar tänder, men vill inte gå upp!
 Strandtältet fick följa med
Molle myser med farmor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar