lördag 4 augusti 2012

Jag och kidsen

I morse när jag och barnen vaknade hade Jonas redan hunnit åka. Han skulle nämligen upp tidigt för att åka iväg på Martins svensexa. Jag och barnen har alltså varit ensamma hela dagen och om jag känner Jonas rätt kommer han inte att komma hem än på några timmar. De verkar i alla fall ha det riktigt roligt, om jag ska tolka Jonas sms.

Jag och barnen har verkligen inte legat på latsidan idag. Vi har slitit med att förbereda allt inför kusten, vi ska nämligen åka till Fjällbacka imorgon. Inte helt lätt att packa själv med två små hulliganer (dock väldigt söta hulliganer), varav den stora tar ur och lägger i andra saker. I Jonas väska som jag packade hittade jag Joppes fruktskål och en bil. Vi har också varit och handlat en massa mat, gottigheter och blöjor som ska med till kusten. Handlingen var en pärs, med dubbelvagnen med två barn (som tack och lov var nöjda) fick vi med oss tre påsar fullsmockade med mat och annat samt 3 paket blöjor. Jag var helt slut när vi väl kom hem. Det hade givetvis varit betydligt lättare att ta bilen när vi handlade så mycket, MEN...det hade varit en pärs inne i affären då Molle behöver sitta i sitsen på kundvagnen och Joppe skulle aldrig acceptera att han inte fick det. Joppe föredrar hellre att sitta i den sitsen än att sitta i själva kundvagnen. Jag övervägde dessa två scenarier innan och kom fram till att det var mycket smidigare att ta vagnen, hellre trött i armarna än trött i huvudet (vilket jag definitivt blivit med två konstant skrikande barn under hela handlingen).

Den mesta packningen är nu klar och jag ska bara komplettera med neccesärer , kylväska och de nytvättade kläderna som fortfarande inte har torkat. Nu hoppas jag bara att min andra hälft kommer att må någorlunda bra imorgon. Inget kul med bakfylla, urk!

* * * * *

Mollisen älskar att leka med snören, därför passade badbyxorna perfekt på huvudet:





2 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder på den lilla "huliganen" =0) Ska bli mysigt att ha er här snart igen.
    Nu hoppas vi bara på att det lovade högtrycket som ska komma senare i vekcan, skyndar på sig lite och kommer tidigare. Ses snart!

    SvaraRadera