måndag 1 oktober 2012

En tripp till Göteborg

Nu har jag inte bloggat på några dagar och anledningen till det är att jag och Petra åkte till Göteborg i fredags och kom hem i lördags kväll. Vi hade verkligen det hur bra som helst i Göteborg. Efter vi checkat in på hotellet på fredagen gick vi och shoppade direkt. Några påsar blev det allt innan det var dags att gå tillbaka till hotellet och svira om för middag med Moster C på restaurangen Dinner 22 där Patrik jobbar. Där drack vi fördrink, åt jättegod mat, drack vin och åt efterrätt. En jättemysig kväll! När vi sagt hejdå till Moster C och gått tillbaks till hotellet var vi riktigt trötta så det var skönt att krypa ner i de sköna sängarna.
 
På lördagen vaknade vi vid 07:30 och gjorde i ordning oss lite lätt för att gå ner till hotellfrukosten. Det var en jättegod frukostbuffé och vi åt så vi nästan sprack. Hotellfrukost är verkligen så otroligt gott. Därefter tog vi spårvagnen till Svenska Mässan för att gå på årets Bokmässa. Det blev några barnböcker inhandlade, mer orkade vi inte med för det var hemskt mycket folk. Men det var kul att få gå dit, jag har nog aldrig varit på bokmässan tidigare (inte vad jag minns iaf).
 
Vi återvände till hotellet och checkade ut för att sedan hoppa på spårvagnen och åka mot Haga. I Haga handlade vi på Villervalla och på Villervalla Outlet samt kikade i några inredningsbutiker. Det är mysigt att gå och strosa i Haga. Sen återvände vi till nordstan där vi shoppade tills det stängde. Ett härligt dygn tillsammans med min fina vän Petra.
 
Bilder från vår Göteborgstripp finns på Instagram, jag hade dessvärre inte med mig kameran till Göteborg. Lite jobbig att gå och släpa på den. Därför får ni nöja er med att se på mina fina killar som hade haft det riktigt mysigt hemma med sin pappa.
 

 

1 kommentar: