söndag 28 oktober 2012

På tok för fort

Helgerna går verkligen på tok för fort, söndag kväll och klockan är redan 21:30. Snart dags att börja göra i ordning mig för natten...ja tanken är att jag ska komma i säng i tid ikväll. Men eftersom jag känner mig själv rätt så väl så slutar det säkerligen med att klockan hinner visa minst 23:30 innan jag slår igen mina blå. Trots att jag ofta är trött har jag alltid svårt att somna på kvällarna. Tack och lov har inte barnen ärvt denna dåliga egenskap. Jag har alltid haft problem med att somna och det tar oftast en timma innan jag somnat. Jag försöker att inte ligga och tänka och grubbla på saker men ändå går min hjärna på högvarv. Jag går igenom vad barnen ska ha på sig, vad vi ska äta, vad vi ska göra o.s.v. Inte bra!
 
Men nu till en liten kort sammanfattning av vår helg. I lördags åkte jag, Moster C och mamma iväg till Jönköping för att shoppa. Ikea och köpcentret A6 var målet. Det blev en hel del shoppat och det slutade med att stackars mamma fick sitta ihoptryckt bland kartonger och påsar i bilen på väg hem. Då ska det tilläggas att vi inte direkt köpte något stort. Jag köpte bland annat en matstol till Joppe, en fin vit korg (kista) till barnens leksaker (att ha i vardagsrummet), nyårsklänning, julklappar, krokar till barnens ytterkläder i hallen, underkläder och mycket mycket mer. När vi kom hem till Skara var klockan 3 timmar för mycket än planerat, men vi hann ändå med att avnjuta en fantastisk trerättersmiddag som mamma och pappa bjöd på. Till förrätt var det löjromstoast, havskräftor, halstrade pilgrimsmusslor på en bädd av sparris och morotspuré. Till varmrätt bjöds det på lammfilé, kalvfilé och entrecote och till det mangosallad och pommes. Till efterrätt fick vi hemmagjord apelsinglass serverade i apelsiner. Det smakade riktigt bra efter många timmars shopping, en perfekt avslutning på en rolig dag.
 
Idag har vi haft en riktig fixarsöndag. Vi har storstädat, bytt till vinterdäck, kört bort löv, lekt i trädgården, monterat matstolen, satt upp hallkrokarna, tvättat, bäddat rent i sängarna och så mycket mer. Även idag åt vi middag hemma hos mina föräldrar tillsammans med Moster C och Patrik. Det kommer sluta med att jag rullar fram efter den här veckan då de är här hos oss.
 
 
Nej, nu väntar sängen... Hörs imorgon!
 
 
 
Joppe tittar på när pappa byter till vinterdäck

 
Molle tycker också om att vara med ute i trädgården


 

1 kommentar:

  1. Jag är precis likadan och har varit så länge jag kan minnas, lite tröttsamt emellanåt (sömnen alltså). Noomi tycks ha ärvt mina sömnvanor, tyvärr, och ligger ofta vaken en timma eller mer... Mysig helg ni verkar haft o kul med all shopping!

    SvaraRadera