måndag 19 november 2012

Hipp Hipp Hurra för vår Molle idag!

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det Molles födelsedag!
 
Tänk vad fort ett år går, tänk vad fort tiden går. Idag fyller vår älskade Molle redan 1 år och jag minns hans födsel, hans första dagar, alla hans små utvecklingsfaser som om det vore igår. Jag minns hur mycket han älskade sina snuttefiltar redan från första stund. Jag minns hans joller, hans första ord, första leende och första steg. Jag kan fortfarande höra hans allra första skratt, det är på något magiskt vis lagrat inom mig.
 
Tänk vilken lycka det är att få uppleva kärleken till ett barn. Att minnas och tänka tillbaka på de fina stunderna tillsammans gör mig helt varm i hjärtat. Tänk att man kan älska någon så mycket innan man träffat personen, att man kan älska någon som ligger där i magen som knappt syns i ett mikroskop. Och att den kärleken bara växer och blir allt starkare och starkare för varje dag. Att man på förlossningen får upp sitt barn på bröstet och helt plötsligt glöms all smärta av och man har aldrig varit lyckligare.
 
Jag minns hur jag älskade att amma Molle till sömns, hur jag kunde sitta länge länge och bara titta på honom, snosa i hans hår, klappa på de små armarna och smeka de små kinderna. Jag minns hur hemskt jag tyckte det var att lägga ner honom i sin vagga/spjälsäng när jag visste hur varm och trygg han var i min famn. Jag minns hur trött jag var på nätterna när han ville äta varannan timme, men hur hans glittrande ögon och tandlösa leende gav mig ork och gjorde mig glad och lycklig ändå.
 
Nu är Molle 1 år och jag börjar allt mer och mer inse att han inte är någon bebis längre, han är ett litet litet barn som kan ta sig fram själv, äta själv, dricka själv, leka själv och göra så mycket på egen hand. Men jag är samtidigt glad över att han än så länge behöver min hjälp med mycket ändå, att han är mammig, gosig och kramig.
 
Jag älskar att busa med Molle, att kittla honom och se hur hela hans kropp kiknar av skratt, hur hans små ögon lyser av bus och rynkar ihop sig. Jag älskar hans grimaser, både de fina, tokiga och mindre fina.  Jag älskar dig Molle och är så lycklig över att du finns hos oss, att du valde oss. Jag kommer vara tacksam varje sekund och minut i hela mitt liv över att du finns.
 
Älskade barn, älskade Molle ♥
 
Grattis på födelsedagen finaste Molle ♥
 
 

2 kommentarer:

  1. så himla fint skrivet vännen!<3

    Massor massor med grattis till världens finaste Molle!hipp hipp hurra!
    massor med kramar

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet. Mina gravidhormoner och jag sitter här med tårar på kinderna.

    GRATTIS MOLLE! =)

    SvaraRadera