lördag 1 december 2012

Den första dagen i den sista månaden

1:a december är här och det är jag mycket glad över. Jag älskar december eftersom det är en riktigt mysig månad, med advent, jul och nyår. Igår kom det lite snö här i Skara och i morse när vi vaknade var det hur mycket snö som helst och det blev bara allt mer och mer ju mer dagen har gått.
 
I förmiddags gick vi ut med barnen i snön, Joppe åkte både pulka och bob och Molle åkte pulka. Först var Joppe lite sur för han gillar inte att ha tjocka vintervantar på sig, men när han såg Molle åka pulka ville han minsann också åka. Det började snöa riktigt ordentligt efter en stund och då valde vi att gå in för då var vi som snögubbar allihopa. Det var mysigt att leka ute i snön med barnen och det märks verkligen hur mycket barnen gillar snön. Jag är tyvärr inte snöälskare, men jag tycker det är lite mysigt ändå och för barnens skull spenderar jag självklart mycket tid ute.
 
Just nu sitter vi i ett adventspyntat och städat hem, kikar på Så Mycket Bättre och mumsar skumtomtar. Livet känns faktiskt riktigt bra!
 





 

2 kommentarer:

  1. Otroligt mysigt när det väl slutar snöa! :) Då får de gärna ligga och vara vackert! :)

    SvaraRadera
  2. gu så mkt snö ni har
    verkar som de är snö överallt förutom här där vi bor

    SvaraRadera