torsdag 17 januari 2013

Längtan till helg

Torsdag kväll är här och tänk att även den här veckan har gått fort. Imorgon är det äntligen fredag och helg! Vi har en rolig helg att längta till, imorgon har Jonas, Marcus och Jonas spelkväll så Maja och Sixten kommer hit på fredagsmys. Skönt att slippa sitta ensam en fredagskväll, det är aldrig kul. Vi ska äta thaimat och någon smarrig efterrätt. På lördag kväll kommer barnens farmor och farfar hit och passar barnen medan jag och Jonas styr bilen mot Skövde för middag och bio. Härliga härliga helg, du är så välkommen!

Städdagen gick inte alls bra idag. På förmiddagen hann jag inte då det var handling, promenad och lunch som tog upp all tid. Efter jag hämtat Joppe påbörjade jag städningen men hann bara klart tre rum, barnen var inte direkt samarbetsvilliga. Båda ville leka med bilar runt soffbordet, Joppe puttades och Molle han skrek, gång på gång på gång. Det var bara att avbryta städningen och försöka få ordning på leksituationen. När Jonas kom hem stod maten på bordet och jag lämnade sambo och barn vid köksbordet för att bege mig till gymmet. Veckans tredje spinningpass gick som hejsan, idag var jag oväntat stark och faktiskt väldigt stolt över mig själv. När jag kom hem från gymmet hade finaste Jonas städat klart det jag lämnade, otroligt tacksam över det. 

Fredag på ingång...yeah!


Molle blir tokig när kameran kommer fram, vår lock-tokiga kille måste hela tiden sätta på linsskyddet.



1 kommentar: