onsdag 16 januari 2013

Lyckorus

I eftermiddags fick jag ett sms av Emelie och Maria som frågade vad jag och barnen hade för oss. Då vi inte hade några planer kom de förbi med barnen och med sig hade de fika och en födelsedagspresent. Hur snälla är dem inte? Jag blev helt rörd, underbara människor! I den fina lilla presentasken låg världens finaste armband. Jag blev så glad! Tänk vilken tur jag har som har så fantastiskt fina vänner omkring mig.

Barnen lekte, vi fikade och pratade. En mysig eftermiddag och så härligt det är när det blir helt spontant. Jag som annars brukar städa, fixa och plocka innan jag får besök hann bara diska lite snabbt och tända lite ljus. Och lika trevligt hade vi det ostädat som nystädat.

När klockan närmade sig 17 åkte våra fina vänner hem och jag åkte iväg till gymmet. Ett bra genomfört pass av mig på spinningcykeln. Jag var glad och glädje ger mig alltid extra krafter. När jag kom hem från gymmet hade jag fått en bukett tulpaner av min snälla pappa, inte var dag pappa kommer med blommor. Mamma brukar annars vara den som lyxar till min vardag med fina blommor. Men idag var det både jag och mamma som blev uppvaktade med tulpaner.

Vilken bra dag jag har haft idag, en fantastisk onsdag! Lyckorus!

3 kommentarer: