söndag 3 februari 2013

Äntligen frukost!

Söndagskvällen är här och som vanligt har helgen gått alldeles för fort. Men jag är inte bitter, vi har haft en härlig helg trots att den tog slut tidigare än vi önskat. Jag är glad över att vi har hunnit med två roliga aktiviteter med Joppe under helgen. I fredags var han på badhuset och igår fick han vara i stallet hos Alfred och rida. Som jag har skrivit förut behöver Joppe lite aktiviteter med fokus på honom och därför känns det extra skönt att vi hunnit med det nu i helgen. 

I morse vid 09:30 kom våra fina vänner över på söndagsfrukost. Först kom Maja, Jonas och Sixten, som även var morgonens brödansvariga och snart därefter kom Petra och Charlie. Stackars Marcus fick bli utan gofrukost eftersom han jobbade. 




Efter vår frukostdejt var vi bjudna på söndagsmiddag hos mina föräldrar. När vi kom in till dem doftade det ljuvligt av goda kryddor och lamm. Lammstek, med ugnsrostade rotfrukter och potatis, vitlökssås och sallad. Det var helt fantastiskt gott. Medan Jonas åkte iväg och jobbade en liten stund passade vi på att stanna hemma hos dem. Molle smög som vanligt in i badrummet och hoppade intill badkaret. Han älskar att bada hemma hos dem i deras stora badkar. Joppe skulle givetvis också bada, så det var bara att lyda de små cheferna. När Jonas kom hem var det min tur att åka iväg till gymmet för att genomföra veckans fjärde spinningpass. Benen var dock trötta idag så jag orkade inte riktigt prestera så bra som jag velat, lite synd då passet var riktigt bra annars. 

1 kommentar:

  1. Ni är ju så jäkla mysiga!<3
    söndagsfrukostar o sen middag på det.Lyxigt!
    Victor älskar oxå att bada,MEN han hatar verkligen närman ska tvätta håret...
    Hoppas ni får en fantastisk dag fining!
    så härliga bilder från stallet btw!KRAMAR

    SvaraRadera