torsdag 28 februari 2013

Bäst att passa på!

Lämningen på förskolan gick bra idag trots att de skulle ut och gå direkt. Skönt att Joppe verkar uppskatta att gå iväg numera. Västen gick däremot inte på idag heller, det blev nej direkt och det är igen idé att bråka om västen för då finns risken att han kopplar förskolans promenader och utflykter med en negativ bild. Nu när han äntligen har accepterat att lämna förskolans område. Jag och Molle tog raska steg hem till Maja och Sixten för att ära frukost. Som vanligt bjöd Maja på riktigt god frukost och det var lika mysigt som vanligt.

Med frukost i magen och mycket prat i bagaget gick jag och Molle hemåt. Min förhoppning var att Molle skulle somna i vagnen på vägen hem så jag skulle kunna börja städa i lugn och ro. Molle somnade nästan direkt, yes! Väl hemma åkte dammsugaren fram illa kvickt. Det gäller att passa på och ta tillvara på tiden. Molle han sov och sov och städningen flöt på. Molle vaknade inte förrän vi var på väg hem från hämtningen av Joppe, tre timmar senare.

Joppe var så söt när jag hämtade honom. Han och en förskolekompis satt i en jättestor låda och lekte med bilar, precis likadant klädda. De ville inte att jag skulle komma och hämta Joppe och sa hejdå till mig flera gånger. Det är så typiskt att man oftast kommer och hämtar när de har som roligast. Efter många om och men fick jag med mig Joppe hem.

Bilder från vår frukost med Maja kommer ikväll, så länge får ni nöja er med några kort från iPhonen. Bilderna är från när vi hämtat Joppe från förskolan idag. Molle vaknade och syskonen blev glada över att se varandra.


Nyvaken Molle får kram av storebror...


...och en puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar