fredag 1 februari 2013

Dag ett i månad två

Tänk att det redan är februari, tiden går alldeles för fort. Samtidigt som jag vill stanna tiden, vill jag även skynda på den. Jag längtar så till våren, till solen, till att inte behöva dra på barnen overaller, till att fika ute, leka på lekplatser...och så mycket mycket mer som hör våren till. Visst kan man fika ute och leka på lekplatser på vintern. Men det är inte alls lika härligt som att göra det en varm och solig vårdag. Jag har alltid tyckt om vintern och kylan, men när det börjar närma sig februari blir längtan till våren alltid väldigt stark. 

I eftermiddags åkte Jonas och Joppe till badhuset. Joppe var jätteglad och stod redo vid grinden när Jonas kom hem från jobbet. Jag och Molle passade på att plocka i ordning barnens rum, förbereda middagen och ta en promenad med Figo. 

Nu ikväll har vi ätit en mysig middag hela familjen. När barnen hade somnat plockade vi i ordning lite och sen myste vi ner oss i soffan och kikade på tv, givetvis På Spåret. Vi har druckit lite vin, Pepsi Max och ätit choklad. Men nu ska jag alldeles strax lägga mig i sängen och läsa i min bok, Jonas ville ändå spela sitt PS3 så det passade bra. Lugn och skön fredag, vilket passar mig alldeles perfekt.




I förmiddags passade jag och Joppe på att leka i trädgården medan Molle sov. 
Roligast var brunnen, där både små stenar och pinnar "råkade" ramla ner.

2 kommentarer:

  1. Haha förra sommaren älskade Melker att samla stenar och kasta i brunnen så det lät "PLOPP", nu går han runt den och säger "Den luktar BAJS!!!!" - vilken den inte gör.. Knepiga kiss & bajsålder!

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också efter vår och sommar!

    SvaraRadera