fredag 22 februari 2013

Hörde jag freeeedag!?!

Fredagen är här och jag tror de flesta är lika glada över det som jag är. Alldeles strax kommer det plinga på vår dörr och våra vänner kommer för att leka och fredagsfika. Det är Carro, Elsa och Max som kommer samt Sara, Alfred och Astrid. Ska bli kul och mysigt med sällskap så här timmarna innan helgen börjar. 

Igår kväll lyckades jag klämma in en kvällsfika med Sara och Carro, trots mitt fullspäckade schema. Jag kan ju inte tacka nej till en fika på stan med de underbara människorna. Carro kom och hämtade upp mig och sen bar det iväg till Nockes. Där fikade vi och pratade och som vanligt gick tiden på tok för fort. Helt plötsligt började de släcka ner för stängning och där försvann två timmar. Hur kan tiden gå så fort? 

Resten av torsdagskvällen ägnades åt att fixa fika till fredagsfikat idag. Tack vare min fina Kitchen Aid  gick det både snabbt och smidigt. Så nu hoppas jag att våra vänner kommer att vara nöjda med fikat. Jag vet i alla fall att Alfred kommer att vara nöjd, han gillar "Joppes mammas fika". Redig pojk det där! 

Ha en finfin fredag nu så hoppas jag att vi hörs senare!


Molle igår på Öppna Förskolan.
Han älskar att sitta och leka vid bordet, både hemma och borta. 
Molle sitter alltid skräddare på "vanliga" stolar för han får panik om benen hänger ner och han inte når ner till golvet. 

1 kommentar: