söndag 10 februari 2013

Host host

Söndagen är snart över och jag ligger i sängen och har precis kikat klart på Top Model på iPaden. Hade jag varit smart nog borde jag sovit vid den här tiden då jag vet att natten inte kommer att bli bra. Här hemma har vi två barn som inte är helt krya. Molle är snorig och hostig och Joppe hostar sönder sig. Både Molle och Joppe är pigga och leker precis som de brukar men framåt kvällen blir hostan hemsk för Joppe. Han hostar så mycket att han nästan spyr. Varken Bisolvon eller Mollipect hjälper och han blir så ledsen när hostar. Vi ger Mollipect ändå, då det kanske hjälper lite i alla fall. Men senast vi använde Mollipect fick Joppe hemska mardrömmar och han blev alldeles konstig, vilket jag läste var ganska vanliga biverkningar. Hoppas biverkningarna håller sig borta annars får vi sluta direkt. 

Imorgon är det måndag och en ny vecka, för oss blir det en kurerar-vecka. Det blir alltså mycket film, böcker och mys. Här ska vi bli friska och krya!


En förkyld liten Molle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar