tisdag 4 juni 2013

En T-dag

En riktig T-dag har vi här hemma idag. Det är tisdag, vi är trötta, vi började morgonen med tandläkarbesök och jag slutade jobbet tidigt. Morgonens tandläkarbesök gick både bra och dåligt. Vi börjar med det dåliga. Molle var trött (ja det är ju en t-dag) och vägrade öppna munnen och visa den lilla tanden. Tandläkaren var jättegullig och trevlig och arbetade just nu ihop timmar för att få en svensk tandläkarlegitimation. Han kunde inte mycket svenska och Molle som förstår mycket, blev helt förvirrad när han helt plötsligt inte förstod ett ord. Den stackars tandläkaren lockade med leksaker och bus men Molle bara skakade på huvudet. Till slut valde jag att pressa upp munnen så tandläkaren kunde få se och känna lite. Tanden satt fast och inga andra tänder hade tagit skada. Tanden kändes lite vass men vi ska avvakta och se om Molle störs utav det eller ej. Det blev ett bra besök ändå, tack vare att tanden hade klarat sig bra. 

Molle tackade för sig och skyndade ut med sin leksakssnurra i handen. Vi åkte direkt hem och sen skyndade jag iväg till jobbet för att jobba några timmar. Jag slutade som vanligt tidigt och jag och kom hem till ett sovande barn och ett barn som såg på film. Jonas åkte iväg till jobbet och jag tog över här hemma. När Molle vaknade gick vi till Fokus där vi hade picknick och lekte. Det var riktigt mysigt att tillbringa eftermiddagen där och barnen var både glada och lekfulla.

Lek på Fokus


Det går riktigt fort när Joppe åker linbana (som ni ser på bildkvalitén)


Barnen var supernöjda över att två äldre barn tog fart på dem. Molle fick jag dock ta bort efter en stund, han började se lite yr ut ;)


Picknick är mysigt och gott


Molle och grodan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar