lördag 31 augusti 2013

Sommar går mot höst

Imorgon är det första september vilket innebär att det är sista augusti idag. Den sista sommardagen. September förknippar jag med höst, regn och blåst. Men konstigt nog känns hösten välkommen. Efter en sommar med fint väder och mycket sol och bad känns det inte alls lika jobbigt med höst. 

Igår eftermiddag var jag och klippte mig och gjorde slingor. Jag hade glömt mobilen i bilen och när jag kom ut till bilen hade jag både flera sms och missade samtal. Bland annat hade Sara och Hans hört av sig och frågade om vi ville komma hem till dem på fredagsmys. Det ville vi gärna! 45 minuter senare satte vi oss i bilen och åkte hem till våra vänner. Det bjöds på tacos, mycket prat och skratt samt godis och chips. En riktigt mysig och rolig kväll. Spontanitet börjar jag gilla allt mer och mer! 

                                     

Barnen kom alltså i säng senare än vanligt  igår kväll och vi hoppades väl på att Molle kunde vara lite snäll mot sina föräldrar och ta sovmorgon idag.  Men icke! I och för sig så kanske han bjöd på lite sovmorgon, med betoning på liiiite. 05:45 kom en liten tassande Molle in till oss, full av energi och inga planer på att somna om. Trots en trött start på dagen tänker jag inte låta tröttheten besegra mig, här ska det laddas om inför kvällens kräftskiva. Eller kräftmiddag som Jonas kallar det då barnen kommer att vara med. Ännu en rolig kväll att se fram emot! Jag är så glad och tacksam över att jag har så fina vänner omkring mig.

                                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar