tisdag 20 november 2012

Samtal från förskolan

Tisdagar är som vanligt min och Molles dag, dagen då vi går till Öppna Förskolan på Rytmik. Idag var det den sista gången på rytmiken, vilket känns lite tråkigt. Molle har verkligen uppskattat våra tisdagar där och för det mesta har han varit glad och tyckt att det varit roligt. Idag hade han dock ingen jättebra dag, han var trött och ville mest leka. Jag ska försöka att gå dit några gånger till innan jul så Molle får leka av sig lite. Kanske även kan gå dit en fredag så Joppe kan få följa med, det var länge sedan Joppe var där och lekte.
 
På vägen hem från Öppna Förskolan ringde min mobil och det stod "Duvan - Skatten". Åh nej tänkte jag! Jag var helt inställd på att de skulle säga att Joppe hade typ maginfluensa eller något likanande, ja något som innefattade spy i alla fall. Det visade sig att det inte alls hade något med spy att göra, men att min lille Joppe hade ramlat ute och slagit i sin näsa ordentligt på sandlådekanten. Som tur var hade jag inte kommit hem utan var väl ca 100 m hemifrån så jag var på förskolan nästan direkt efter samtalet. Smidigt när både jag och Molle hade ytterkläder på och Molle sov i vagnen. När jag kom till förskolan satt Joppe i sin frökens knä och hela hans lilla näsa var verkligen jättesvullen. Den hade tack och lov slutat att blöda, jag som är så löjlig med blod hade säkert svimmat annars om det rann massor.
 
På vägen hem från förskolan ringde jag Jonas och som tur var kunde han åka hem och ta med Joppe till vårdcentralen. Eftersom näsan fortsatte att svullna och svullnaden spred sig under ögonen, ville jag att någon "kunnig" skulle kolla på honom. Joppe fick träffa både en sjuksköterska och en läkare inne på vårdcentralen och det slutade med att han fick en remiss till röntgen i Lidköping. Jonas och Joppe åkte direkt till Lidköping och efter några timmar kom de hem igen, näsan såg hel ut som tur var.
 
Nu hoppas jag bara att svullnaden lägger sig för Joppe har svårt att andas med näsan. Nu ikväll somnade han inte förrän 20:45 trots att han var trött redan 3 timmar innan. Joppe sa att han hade ont i näsan och det hördes på andningen att det inte var lätt att andas. Men efter alvedon, Alfons-film och saga sover han nu gott.
 
 
Älskade lilla Joppe ♥
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Fina Joppe! Det är aldrig kul när man ser att förskolan ringer, som tur är har vi aldrig fått ett samtal av den arten än. Tur att allt såg bra ut och att han blir bra snabbt!

    SvaraRadera
  2. Stackars liten! <3 Skönt att höra att ngn med är kinkig med blod (ang. sitt eget barn iaf) Jag fick ju släppa Melker när han mådde som sämst då han spräckte sin haka bara för att slänga huvudet mellan benen så jag kunde fortsätta hjälpa honom samt öppna ytterdörren så jag fick frisk luft.. Hemskt att vara så känslig så man knappt kan ta hand om sitt eget barn när han blöder drivor och man är ensam hemma :)

    SvaraRadera
  3. Stackars Joppe! Skönt att han kollats så noga också, då slipper man oroa sig så hemskt! Kram!

    SvaraRadera
  4. Stackare! Hoppas att det både känns och ser bättre ut idag?

    SvaraRadera