onsdag 19 januari 2011

Mammaledig?

Hela dan får hon arbeta, hon får jobba, hon får streta, putsa, diska, tvätta, damma, varje dag är det detsamma!

Undra varför det kallas att man är mammaledig [eller föräldraledig], för ledig är man ju knappast. När Jonas kommer hem från jobbet vid 16:00 först då känner jag mej ledig. Inte för att jag egentligen är ledig då heller, men då är jag ju åtminstone 50% ledig. Däremot är jag ju ledig från mitt ordinarie jobb, det stämmer ju i alla fall. Alltså är jag mammaledig från jobbet, nu fick jag det förklarat!

Idag har jag och Joppe inte legat på latsidan i alla fall. Här har det städats för fullt. Imorgon kommer nämligen fina mammor och söta små godingar. Läste precis att söta Klara [Discoprinsessan] inte var så pigg, men förhoppningsvis är hon det imorgon så de kan komma. Senast alla de fyra barnen sågs samtidigt var på luciafirandet på Öppna Förskolan och det var ju över en månad sedan. Eller har vi setts efter på Nockes kanske...?

3 kommentarer:

  1. Kikar in här med :-p
    Ingen dålig sötnöt man möttes av här heller :)

    SvaraRadera
  2. Första meningen i inlägget var den mest sanna jag hört på länge..

    SvaraRadera