onsdag 23 mars 2011

Köstatus

Jag loggade in på Dexter igår kväll för att se hur köstatusen såg ut på den förskola som vi vill att Joppe ska börja på i augusti. Det stod nu 13 barn i kö och när jag såg det fick jag panik! Det är nämligen bara 10 st barn som börjar skolan till hösten. Jag ringde upp ansvarig för barnomsorgen idag under promenaden och hon trodde verkligen att Joppe skulle få plats där till hösten. Hon gjorde en snabb uträkning och konstaterade att Joppe borde ligga som nr 3 eller 4 i kön för den förskolan. Så jag hoppas att det stämmer, vi vill så gärna att Joppe ska börja där nämligen.

Nu borde Jonas snart komma hem och då är det dags för mej att snabbt gå ut med Figo för att sedan bege mej till gymmet. Spinning Mix står på schemat och jag är mer än sugen! Så nu hoppas jag på ett tempofyllt pass med bra musik. Jag mår verkligen så bra när jag får träna!

4 kommentarer:

  1. Wiihoo då ses vi där sen, ska oxå på spinning mix idag =) dock känner jag mej seg idag, men hoppas en celsius kan ändra på det =)

    SvaraRadera
  2. Ja det där med dagisplats är jättesvårt... Vi kom först in på vårt andra hands val, då hade vi köplats 30 på 1:a handsvalet - det är typ 1 månad sen; förra fredagen fick jag mail om att vi har plats på 1:a handsvalet i augusti! Så det kan gå fort! ;)

    Tror man mest inte uppskattade fritid innan man fick barn... ;)

    SvaraRadera
  3. Hur får man en inloggning till Dexter??

    SvaraRadera
  4. Sofie: Om du går in på www.dexter.skara.se och väljer barnomsorg så kan man se köinfo o.s.v. Det behöver man inte vara inloggad för. Jag har inloggning sedan innan eftersom jag är lärare. Men annars får man inloggning när man anmält sitt barn till barnomsorg.

    SvaraRadera