måndag 21 mars 2011

OK-stämplad i baken

1-årskontrollen på BVC gick bra och Joppe gick därifrån utan anmärkning. Joppe hade gått upp mycket bra i vikt och vägde nu hela 9250 g och var 75 cm. Så nu börjar kurvorna stiga allt mer och mer. Han har på 2 månader gått upp 800 g vilket jag tycker är mycket i alla fall. Joppe tyckte att doktorn och barnmorskan var riktigt snälla ända fram tills de satte var sin vaccinationsspruta i låret, då var han inte alls snäll längre. Det kom några tårar men sen var Joppe som vanligt igen och nu 2,5 timma senare märker jag ingen förändring. Så jag hoppas att han slipper bli hängig och få feber.

Jonas jobbar över idag, men jag har turen som kan gå till gymmet ändå. Mina snälla föräldrar passar nämligen Joppe under tiden, tack så jättemycket! Jag är riktigt träningssugen idag och har längtat hela dagen efter att få slänga på mej spinningoutfiten. Det blir så när man har haft kalas 4 dagar förra veckan och bara ätit en massa onyttigheter.

5 kommentarer:

  1. Shiiit- jag har typ svårt att urskilja om det är du eller Carro på bilden! :-) Superlika ju! :-)

    Härligt att höra att Joppe är OK! Gott att han växer och blir stor & stark! :-)

    SvaraRadera
  2. HURTBULLE där, det kanske är spinning jag ska börja med för att komma igång :o) Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bild på er!Ni är ju superfina båda två.
    Hemska hemska spruta...Man önskar man kunde få ta den själv istället.stora killen nu ju!
    Hoppas ni får en härlig dag söta!KRAMAR

    SvaraRadera
  4. vad fina ni är mina 2 favorit personer i hela världen.

    SvaraRadera