torsdag 31 mars 2011

Vikten av ett positivt bemötande

Alldeles strax ska jag och Joppe möta upp pappa Jonas på stan. Vi ska nämligen gå till banken och öppna ett sparkonto till Joppe. Vi har nämligen inte gjort det än, känns riktigt hemskt men vi har lagt pengarna här hemma i alla fall så spara har vi allt gjort till honom. Men det känns givetvis bättre att sätta in dem på ett konto till honom. Även spargrisen är helt full så den behöver tömmas.

Anledningen till att vi inte har öppnat ett konto till honom är för att jag blev så dåligt bemött på den bank som jag har när jag skulle öppna ett sparkonto till Joppe där. Jonas och jag har nämligen inte samma bank [jag har Swedbank och Jonas har Nordea]. När jag då gick in på Swedbank och skulle öppna ett konto i höstas så var de två som jobbade där riktigt otrevliga mot mej. De sa att Jonas inte var välkommen in dit utan att jag fick öppna ett konto och att Jonas kunde stå utanför banken och vänta eftersom han ändå var tvungen att skriva under ett papper. Och om Jonas inte ville de, sa de att han kunde skicka in pappret med posten. Vad trodde de egentligen? Att Jonas skulle vara någon slags Nordea-Spion eller? Herregud säger jag bara! Därför tänker jag absolut inte gynna den banken, utan Joppe kommer att få sitt sparkonto öppnat på Nordea.

Jonas ringde och bokade tid och jag fick självklart följa med in dit. Snacka om skillnad på bemötande och service. Nu funderar jag också på att byta bank!


10 kommentarer:

  1. Gör det vi har nordea och är super nöjda!

    SvaraRadera
  2. Men herregud.. vad är det för sätt.. om dom hade vart lite smarta så skulel dom ju vart åt andra hållet, överdrivet trevliga för att försöka få honom som kund hos dom också ISÅFALL eller annars bara vara somvanligt.. det var det värsta jag hört!! inte kan han väl ha skyltat med att han var nordeakund heller eller?? shit..

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Oooj vad trist! Byt till SEB, bästa banken ;) Hihi. Ha en toppenkväll! Kramkram

    SvaraRadera
  4. Vilka stollar!Snacka om att ha fel jobb!
    Tro tusan att du vill byta.

    O japp!Kan lova att jag har en HYFSAT mallig pojk här hemma.ha ha ha Fast jag är ju minst lika mallig.Fast mest över boll-intresset...blink blink
    Hoppas allt är bra med er!KRAMAR

    SvaraRadera
  5. *Carro, Elsa och lillebror i magen*31 mars 2011 kl. 17:46

    Vi har sakt den 1 Augusti! Men sen får vi se när lillebror tittar ut, går ja över tiden länge så får vi skjuta på hennes inskolning.. återstå att se :)
    vilken datum har ni då?

    SvaraRadera
  6. Ja jag är inte förvånad!! Bytte oxå från swedbank till Nordea när jag bodde i skara....
    nordea i skara va jag grymt nöjd med!!
    så byt du med, de förtjänar dom...

    SvaraRadera
  7. Byt! Så där ska det ju inte få gå till! Bankrasism?

    SvaraRadera
  8. Neej, usch, sånt får ju inte hända!!

    SvaraRadera
  9. Withal, In that respect is no secure that today's fact that marriage counseling does operate and provides a retentive condition positive effect on a family relationship.

    my site: marriage counseling vancouver wa
    Also see my site :: lds marriage counseling

    SvaraRadera