måndag 11 april 2011

Då börjar vi om med måndag igen!

Efter en helg med underbart soligt väder känns det inte alls jobbigt med måndag igen. Här är vi lite trötta men samtidigt så glada över helgen som har varit, så det gör inte så mycket att vi är lite sega idag. Igår kväll beslöt vi oss för att ta en snabb grillning innan Joppe somnade. Vi satt ute i trädgården och grillade korv och hade det riktigt mysigt. Mormor och morfar gjorde oss sällskap och fick självklart ta del av den delikata middagen ;)

Joppe som börjat matvägra nu när tänderna bråkar med honom fick i sig en korv, till min stora glädje samt en flaska välling. Han har ätit riktigt dåligt nu när han har haft feber och ont i munnen. Som tur är har vällingen fortfarande passat, så lite har han fått i sig tack och lov. Annars har det mest låtit "näää näää näää" från den lilla munnen, skedarna har kastats bort och huvudet har gömt sig i knät. Hoppas det blir bättre idag, känns som om han behöver få i sig något mer än bara välling.

5 kommentarer:

  1. Samma sak med Melker :( Åt en bulle enbart på en hel dag i helgen.. =/

    SvaraRadera
  2. Fan vad det är jobbigt med matvägran. Wilda har äntligen börjat äta igen efter en veckas sjukdom =) Sååå lättad

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder du har lagt upp!
    Klart han inte kan tacka nej till korv inte!Men ingen ketchup o senap på alltså??ha ha ha
    Skönt att han är frisk igen,men jobbigt med tänderna.Stackars små!
    Jag känner verkligen PRECIS som du!Känns som om jag överger Victor när jag flyttar in honom.Men vi ska pröva denna v så får vi se hur jag klarar det...För det är nog JAG som är problemet är jag rädd!; )

    Tack underbara du för din söta kommentar!
    Blev verkligen så glad o tackar ödmjukast.
    Hoppas ni får en helt fantastisk dag idag,fina ni!
    Massa massa kramar

    SvaraRadera
  4. Årests första grillning är aldrig fel..för det smakar så sjukt gott..Speciellt korv i bröd fast det är så tråkig mat..hihihi..kram kram

    SvaraRadera
  5. ja dessa tänder, Olle äter kass oxå! Å de händer sällan kan jag lova....men han har ju å ta av så de tar inte så illa på min store gosse!!
    ja visst har de varit en fantastisk helg, sååå underbart väder! Skönt att Joppe är bättre...
    kram på er

    SvaraRadera