fredag 29 april 2011

Fredagen är snart slut

Joppe somnade aldrig om i morse utan satt hela tiden och lekte i sin säng, så till slut fick jag ta upp honom och leka istället. Jag trodde att han skulle somna på vägen till picknicken men icke, han höll sig vaken där också.

Vi hade en mysig picknick tillsammans med Emelie och Melker samt Chris och Elton. Ida och Klara kunde tyvärr inte komma, men vi hoppas på en dejt nästa vecka! Solen sken, barnen var glada och vi mammor pratsjuka. Något som var lite kul var att vi har försökt få Joppe att äta russin här hemma, vi har testat flera gånger men han har inte alls gillat det, spottat ut med en gång och gjort miner. Men idag fick han tag i en ask (flera askar var det nog till slut) som Chris hade med till Elton. Och hör och häpna, Joppe satt där och tog ut ett russin i taget och mumsade glatt i sig. Hur som helst så var det härligt att ses och speciellt när man kan vara ute. 

På vägen hem från picknicken somnade Joppe i vagnen när vi nästan var hemma. Jag lyckades flytta över honom i sin säng utan att han vaknade. Gött, tänkte jag, nu ska jag passa på att vila eftersom jag också var riktigt trött. Det varade dock inte så länge. Efter ca. 50 minuter vaknade han (jag hann aldrig ens inta sängen) och kunde inte somna om. Att vakna redan kl 6 och sen endast sova 50 minuter fungerar inte alls för Joppe, han var jättetrött och gnällig nu ikväll. Men kunde ändå inte somna förrän vid 20.00. Jag och Jonas ska nu bädda ner oss i sängen och kika på en film. Jag är övertygad om att jag klarar av att vara vaken högst 30 minuter, men vem vet!?!
Trevlig helg önskar jag er!

3 kommentarer:

  1. Låter som ni hade en riktigt mysig dag. Hoppas ni får en mysig valbor idag också! Det är aldrig kul när man inte får barnen att somna på kvällen. Ibland förstår man inte hur de kan hålla sig vakna! Kram

    SvaraRadera
  2. Va mysigt med picknick! Passar ju perfekt i det fina vädret som vi har turen att ha =)!

    Hoppas ni får en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag hunnit ikapp med dina blogginlägg som jag missat! :)
    Låter som att ni haft en superhelg, det gör mig glad! Kram på er !

    SvaraRadera