fredag 29 april 2011

Fredagen bjuder på picknick

Joppe vaknade redan klockan 06 i morse. Det var en trött pappa som fixade välling och en trött mamma som bytte blöja. Jonas åkte iväg till jobbet strax därpå medan jag och Joppe flyttade över till soffan. Tack svtb för att ni visar bra barnprogram så tidigt.

Nu försöker jag få Joppe att somna om för kl 10 ska vi möta upp fina mammor och busiga barn för lek och picknick. Fick sms av Emelie igår som kommit på denna magnifika idé. Ska bli riktigt kul!
Därför hoppas jag nu att Joppe kan somna så han orkar leka med de andra barnen. Men jag tror tyvärr inte att han gör det, han kämpar för att håll sig vaken istället.

Nej nu ska jag äta frukost och läsa tidningen, härligt!

4 kommentarer:

  1. Samma sk med Melker! Kommer somna på väg hem
    Och missa lunchen säkert :) Så mastigt mellanmål till picnick får det bli! :)

    SvaraRadera
  2. mysig!! picknick å lekpark/lek ä d bästa på våren å sommaren!! så härligt...alla är glada!! Speciellt mammorna som får tid å prata massor eftersom barnen leker å inte upplevs "störa" lika mycke som när man är inomhus...ljudet har ju större utrymme att ta vägen på ute liksom!!
    Ha nu en mysig dag å helg, kram från oss

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får en mysig picnick! Jag är så leden över att vi inte kunde följa med, men vi kan väl göra ett nytt försök nästa vecka! Kram

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt med picknick=)

    SvaraRadera