fredag 8 april 2011

Gårdagens Joppe vs. Dagens Joppe

Gårdagens Joppe var ganska pigg och glad trots feber och ont i munnen pga. tandsprickning. Dagens Joppe däremot har mindre feber men är betydligt slöare och ser inte ut att må bra alls, stackars min lille älskling. Joppe har sovit hela natten från 19:30 till 07:30 utan att vakna, men ändå har han gäspat och varit riktigt slö nu på morgonen. Han orkade inte ens ligga i soffan och kika på barnprogram. Istället lade jag honom i sin säng och lade mej själv i puffen bredvid samt satte på en saga på hans cd-spelare. Efter två minuter sov han gott och jag hoppas att han sover en bra stund till, så han får lite energi och kraft.

Som ni kanske förstår så blir det därmed inget kalas för Joppe idag. Vi som hade sett fram emot att få fira Klara idag. Men vi hoppas att alla andra firar henne ordentligt och kramar henne från oss.

3 kommentarer:

  1. åå va tråkigt att det inte blir kalas. Men skönare för han o va hemma. Här i munnen händer det grejer. En tand nere kom upp för ca 1 vecka sen och nu är ännu en på g. Går de så snabbt hela tiden? :) Ha nu en underbar fredag och skäm bort lillkillen ordentligt.

    SvaraRadera
  2. Men stackars lilla gosingen då...
    Jäkla tänder ja!Kan tro att det tar hårt på honom.Men skönt ändå att han sover så bra!För både han själv o för er.
    Han ser ju lika oemotståndligt charmig ut som vanligt på bilderna iaf.Finaste finaste Joppe!

    Tack för ditt svar!"Problemet" här är nog att jag har lite småångest för att flytta honom från vårat rum.Han sover ju på nätterna o vi likaså.(men nu har han iofs vaknat när han vart förkyld).Jag inbillar mig att jag inte ska höra honom nämligen...Hel-korkat!Hör honom alltid annars liksom.Vi bor ju i tvåvåningshus o han sover ju på andra våningen under dagarna med.O då hör jag ju honom,även om jag är här nere.
    jäklar vad jag babblar på!ha ha ha
    Men nu är det nog fasiken på tiden att jag stilar upp mig o låter pojken sova utan sin morsa!ha ha ha
    Klart han vill "bo själv" liksom!
    Hoppas ni får en helt underbar fredag underbara du!
    massa massa kramar

    SvaraRadera