torsdag 28 april 2011

Torsdag = Städdag

Joppe vaknade vid 07:20 i morse, då blev det vällingmys i soffan till barnprogram. Mysigt att starta morgonen så. Efter morgonmyset började jag att plocka iordning här hemma, vilket inte är så lätt som det låter när man har en 1-åring som mer än gärna river ut allt lika fort. Det är betydligt lättare och går så mycket fortare att städa när inte Joppisen är i närheten, men jag gör ett tappert försök att klara av det idag ändå. Får passa på att göra det mesta då Joppe vilar. Helst hade jag velar sitta ute och läsa en bok i det fina vädret medan Joppe sover sen, men det känns som om städningen är viktigare tyvärr. Men vem vet, det kanske blir några minuter över till att lata sig i solen...hoppas.


1 kommentar:

  1. Det är aldrig lätt att städa med en liten i närheten. Likväl gör man det, dag efter dag. Jag tror jag plockar den där legolådan 5 gånger om dagen och när jag kommer tillbaka är den uthälld igen. det är så det är :)

    SvaraRadera