torsdag 14 april 2011

Ur vägen för här kommer vi!

Bilen är lastat och förhoppningsvis har vi med all packning också. Joppe är i alla fall med och det är tur, för han är vår dyrbaraste last! Nu väntar många timmars bilresa och jag hoppas att den mycket åksjuke chauffören (jag) klarar mej ifrån illamåendet. Jonas får snällt sitta i bak med den lille (eventuellt) åksjuke resenären. För om jag sitter där i bak och ska försöka underhålla Joppe blir det ingen rolig bilresa för någon utav oss. Förhoppningsvis så kommer Joppe somna och sova gott eftersom det är den tiden på dygnet och slippa må dåligt.

Jag kan erkänna att jag faktiskt har blivit lite rädd för att åka bil. Jag tycker det har varit alldeles för mycket trafikolyckor nu, som tyvärr har slutat riktigt illa. Därför hoppas jag att alla jag möter på vägen är duktiga och pigga bilförare som inte är det minsta trötta, påverkade eller ofokuserade.

Jag ska försöka hålla bloggen levande under de kommande dagarna i Sälen. Så länge internetet fungerar så ska det nog inte vara några problem. Men jag kommer inte vara lika aktiv i mina uppdateringar, för jag har SEMESTER!

Hoppas ni har en bra dag!




2 kommentarer: