onsdag 25 maj 2011

Hej i blåsten!

I förmiddags vid 10 hade Öppna Förskolan onsdagsutflykt till Fornbyn, eftersom det inte regnade bestämde vi oss för att gå dit. Eller vi gick inte, utan tog faktiskt bilen eftersom vädret var väldigt ostabilt. Väl framme i Fornbyn blåste det nästan storm, men barnen hann i alla fall leka och kika runt i de små husen. Tyvärr har fortfarande inte djuren kommit dit, det var lite synd.

När vi kom hem hann jag snabbt göra iordning korvstroganoff med ris, så Joppe skulle få i sig lite lunch innan det var dags att sova. Han mumsade glatt i sig två portioner, trots att det var ris som han annars ogillar.

I eftermiddag ska vi åka ut till Händene, Ida tipsade om att det var Barn- och föräldraträff där idag. Så vid 15 tar vi bilen och far dit, inte var dag man är i Händene liksom. Ska bli kul för Joppe att få leka av sig lite och för mej att träffa härliga föräldrar.

3 kommentarer:

  1. jaa verkligen :) vad fina ni är!

    känner du någon marie från skara? hon hade nog hittat min blogg hos dig.. fick lite frågor av henne, men hade ingenstans att svara till ;b

    SvaraRadera
  2. Marie Eltermann25 maj 2011 kl. 21:32

    Heeej Linda! Var inne på din blogg i går! så det är jag som skrivit i felicias blogg;) och nu ser jag ju att du skriver om öf:) jag har svart felicia! Vilken jätte-fin blogg du har,har faktiskt också funderat på att börja blogg verkar faktisk kul:)
    Ha,det toppen! Kram från mig och jätte-kul att titta in i din fina blogg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ni är ju så himla fina!
    Kul med utflykt!typiskt med djuren bara...
    måste också pröva på våran ÖF någon dag.Kanske är roligare än vad jag tror!KRAM

    SvaraRadera