söndag 29 maj 2011

Morsdag

Det har tyvärr inte blivit mycket bloggande i helgen, då det har varit fullt upp hela tiden...ja det känns så i alla fall. Igår kväll var vi på 30-års fest hos Maria. Det var riktigt kul och hon bjöd på god mat och tårta. Joppe fick vara hemma hos sin mormor och morfar och han saknade inte oss alls eftersom det var sovdags.

I morse åkte Jonas iväg vid 06:00 för att spela golf, fattar inte hur han orkar?!?!? Hur som helst så passade jag och Joppe på att mysa hemma hos mormor där vi badade badkar. När Jonas kom hem igen fick jag 10 st vita rosor och 4 trisslotter utav honom och Joppe. Han hade även beställt lite fina grejer till mej på internet, men de kommer inte förrän i början av nästa vecka. Undra om det kan vara några finisar från Mynte, jag hoppas.

I eftermiddags åkte vi till Joppes farmor och farfar för att gratta farmor på morsdag. Där fikade vi med både tårta och rabarberpaj, riktigt gott. Nu ikväll har vi varit hemma hos Joppe mormor och morfar där vi firat mormor samt morfar (som fyller år på tisdag). Där åt vi såååå god middag, bestående av jättemört nötkött, potatisgratäng, kantarellsås, sallad och persiljesmör. Till efterrätt blev det marängtårta och jordgubbar. Så nu är jag så mätt, så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

Jag har i alla fall haft en mysig morsdag, andra året då jag blir firad på morsdag.


2 kommentarer: