söndag 22 maj 2011

Sammanfattning av vår lördag

I lördags åkte jag och Moster C till Trollhättan för lite shopping. Vi hade en jätterolig dag där. Vi sprang ut och in i de intressanta butikerna, käkade lunch, tillbringade mycket tid i provhytterna och pengarna gick åt. Jag provade en hel del klänningar till Maja och Jonas bröllop och hittade till slut en som jag tror kommer att bli jättefin. Tur jag hade med mej Carro som var snäll och hjälpte mej, tack! Jag lyckades även hitta lite andra klädesplagg så nu känns garderoben mycket bättre. Carro köpte också en massa fint, alltid kul när båda hittar mycket.

Igår kväll kom Petra och Marcus hit. Killarna fixade mat och tog hand om Joppe medan jag och Petra kunde sitta i (skaplig) lugn och ro och fixa festprogrammet inför bröllopet. Vi åt grillade marinerade kycklingfiléer, grillade baconinlindade sparrisar,  potatis i ugn, kall vitlökssås och sallad. Till efterrätt blev det fruktsallad och kesella vanilj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar