tisdag 21 juni 2011

Bambi på hal is

Idag har jag varit riktigt flitig och hunnit med mycket. Jag och Joppe var iväg och storhandlade och efter det tog vi tag i städningen. Varenda rum är ordentligt städat och det känns riktigt skönt. Men det är minsann svårt att städa med Joppe, ju mer jag plockar desto mer tar han fram. När jag dammsuger drar han ur kontakten, stänger av dammsugaren samt trycker på knappen för att sladden ska åka in. När jag moppar vill han självklart stå precis bredvid och självklart blir det som "Bambi på hal is", d.v.s. att benen glider isär och han ramlar, vilket resulterar i tårar. Hur som helst så är det i alla fall städat och fint här hemma nu :)

Joppe har fått en flytväst av sin morfar. Så nu är han redo för midsommarhelgen på kusten!

2 kommentarer:

  1. Haha här är det samma visa med städningen:) Smilla stökar till ju mer jag städar.
    Mysigt med midsommar på västkusten.
    Sv; jepp det är kul med semesterplanering. Just nu lutar det åt Bornholm om vi hittar nåt vettigt boende i lagom prisklass. Verkar som vi är rätt sent ute, men jag får söka vidare. H
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. ha ha ha Känner igen det SÅ väl!!victor ska dessutom numera hålla i dammsugarröret dessutom...O då går det fasiken inte undan med städet kan jag lova! ; )
    Vilka underbara grabbar vi har vännen!
    Så mycket hyss de har för sig redan!KRAMAR

    SvaraRadera