måndag 15 augusti 2011

Vällingmys

I morse fick jag gå in och väcka Joppe vid 06:20 eftersom vi skulle vara på förskolan klockan 07:00. Det var inte lätt att få upp honom minsann, han var så trött och ville bara ligga kvar i sin säng. Han undrade säkerligen vad jag höll på med, han har ju inte blivit väckt på morgonen någon gång tidigare liksom. När jag väl fick upp honom myste vi ner oss i soffan och kikade på barnprogram medan Joppe drack välling. Sedan var det dags att göra iordning honom inför förskolan. Lämningen idag gick bra som vanligt, jag hade nästan förväntat mej att han skulle vara lite ledsen eftersom han var så trött. Men han sprang glatt in och började leka med en gång, min duktiga lille Joppe. Så det var en glad mamma som åkte vidare till jobbet :)

Idag var det en ganska lång dag på jobbet, jag jobbade mellan 07:30-16:30 så det var riktigt skönt att få komma hem och krama om Joppe...och Jonas också såklart ;) Man uppskattar verkligen tiden man har tillsammans med Joppe så mycket mer när man arbetar, man vill liksom spendera varje liten sekund tillsammans med honom när man kommer hem. Joppe har dessutom blivit mycket mer kramig sedan han började på förskolan, vilket är otroligt mysigt.


5 kommentarer:

  1. Mysig han ser ut! <3 Skönt att dagen gått så bra!
    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Mys- Joppe! Vad härligt att han trivs så bra:-) Hoppas jag mina också kommer göra!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det går bra på förskolan för Joppe. Håller med dej om att man uppskattar tiden med barnen mer när man jobbar. I början när jag jobbade efter båda barnen ville jag nästan inte göra ngt på kvällarna, inte ens följa med på personalaktiviter o liknande. Man kan liksom inte vara ifrån dem mer än nödvändigt :)

    SvaraRadera
  4. Vad skönt det måste vara att lämna ett glatt barn på förskolan! Kul att han trivs så bra :-)

    Sv; Vi ska tillbaka i morgon och då får vi se hur det ser ut. Förhoppningsvis behöver han inte ha bandage så länge, alternativt att vi kan göra bandaget mindre imorgon... Får se helt enkelt. Det var inte riktigt läge att studera blåsorna idag, men det såg ut som dom mer satt på handflatan och då kanske man kan ha ett bandage så fingrarna får vara fria. Han är ju inte glad över att handen inte kan användas...

    SvaraRadera