tisdag 13 september 2011

Bii bii

Joppe gav sin mamma sovmorgon till 07:45 idag, det tackar jag väldigt mycket för. 9 timmars sömn för mig inatt, vilket jag verkligen var i behov av. Igår var jag jättetrött hela dagen, förkyld och ont i halsen. Idag känns det mycket bättre tack och lov.

Jag och Joppe började vår morgon med att ligga i sängen och mysa till Bolibompa medan vi hörde hur regnet vräkte ner utanför. Då känns det riktigt skönt att bara ligga i sängen inne och ha det gosigt. Riktigt skönt också att kunna ta det lugnt på morgonen, Joppe ska nämligen inte vara på förskolan förrän klockan 11 idag.

Så här står Joppe flera gånger per dag, det vill säga i fönstret. Det är jag som har lyft upp honom, för han kan självklart inte komma upp dit själv. Han älskar att stå och kika på alla bilar, lastbilar, traktorer, bussar osv. som kör förbi där. Vi bor ganska nära ett industriområde så det är mycket lastbilar som kör förbi, till Joppes förtjusning. Han står i fönstret och skriker "bii bii" som betyder lastbil eller "bii" som betyder bil. Älskade Joppe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar