onsdag 21 september 2011

Saknad och längtan

Varje dag när jag slutar jobbet så skyndar jag mig allt vad jag kan för att hämta hem Joppisen från förskolan. Jag vet att han trivs jättebra där och tycker att det är roligt att leka där, men ändå vill jag bara få hem honom så fort jag bara kan. Jag saknar honom väldigt mycket varje dag på jobbet. Idag när jag hämtade Joppe var de ute och lekte och det är helt underbart att stå en liten kort stund och bara se på honom när han leker med de andra barnen (innan han hinner se mig).

Nu i eftermiddag/kväll har jag och Joppe ätit kvällsmat tillsammans, duschat och lekt. Pappa Jonas jobbade över men han hann hem innan Joppe somnade, så de fick mysa en liten stund tillsammans.
Joppe i farten som vanligt

2 kommentarer:

  1. Förstår precis hur du känner, för jag känner precis likadant. Varje dag skyndar jag mig hem från jobbet för att få äran att hänga med min lilla fröken:)
    Visst är det mysigt att se dem leka med andra barn och sen uppleva glädjen när de upptäcker en.
    kram

    SvaraRadera
  2. Kan bara tänka mig hur det känns!
    Jag börjar ju jobba mina torsdagar idag o Larsa är pappa ledig.känns jätte konstigt!
    O jag kan bara tänka mig hur snabbt jag vill hem efter jobbet igen!
    Hoppas du får en härlig dag o va rädd om dig!
    KRAMAR

    SvaraRadera