lördag 26 november 2011

Mjölkstockning?

1 vecka har gått sedan Molle kom till världen och jag har antagligen redan åkt på min första mjölkstockning. Kände mig lite hängig vid lunch och hade lite ont i ena bröstet. Framåt eftermiddagen blev det värre och jag började frysa och kände mig inte alls pigg. Tog febern och hade 38,4 så jag tog en panodil och la mig i soffan tillsammans med Molle och vilade. Stackars Jonas fick ta hand om städningen och matlagningen. Han städade hela vårt hem och lagade en jättegod middag till oss. Du är bäst!

Nu ikväll har jag tagit mig en skön varm dusch och (peppar peppar ta i trä) så känner jag mig betydligt bättre, så jag hoppas att min mildare form av mjölkstockning är borta imorgon. När jag ammade Joppe fick jag mjölkstockning en gång och då fick jag jättehög feber och låg och skakade i sängen och mådde hur dåligt som helst. Så jag håller tummarna för att det inte blir likadant den här gången.

Kvällen har i alla fall varit mysigt. Jonas åkte och köpte en stor godispåse till mig som vi har legat och ätit ur medan vi kikat på "Så mycket bättre". Nu ska jag faktiskt säga god natt och bädda ner mig i sängen och hoppas på att jag vaknar pigg imorgon...

8 kommentarer:

  1. Din stackare! Det fick jag när jag var tvungen att sluta amma - aj aj aj!
    Värmekudden var min bästa vän då!

    SvaraRadera
  2. Fy vad tråkigt med mjölkstockningen, håller alla tummar och tår för att de är borta imorgon. Jag har bara en gång vart påväg att få. Men varma duschar och att försöka tömma lite själv ofta mellan varven va tipsen jag fick å det hjälpte. Jag fick ju aldrig extremt med feber så jag behövde inte mer än så.. Jag kom å tänka på en sak ang amning nu, förlossningspersonalen sa till mig att man första dagarna vid amning får som eftervärkar, att de hjälper livmodern att dra ihop sig.. Och jag fick så vid 2 tillfällen. Jag låg å grät samtidigt spm joline åt alltså, sååå ont. Vill veta om det alltid, för alla blir så eller om det är nåt mab kanske kan hoppas slippa denna gång. Måste fråga vid nästa besök hos bm. En mer spännande grej är ju att jag 2 dagar i rad haft kraftiga sammabdragningar som inte gett med sug. Är det kvar imorgon så ska jag nog ringa för ett besök-kpntrollera så dem inte påverkar nåt, lite väk tidigt i vecka 33 .. Omg vecka 33.. Haha vilken chock de blev nu.. Jag är snart 2 barnsmamma! Men nu är det nog dags för sömn iaf.. Jag blir loka glad varje gång jag kikar in i din blogg och du har vart aktiv. Jag är snabb in på din blogg på morgonen när jag dricker morgonkaffe ;-) sov gott inatt. Kram

    SvaraRadera
  3. När det är tusen stavfel såhär i mina kpmmenarer så är det när jag är inne med mobilen.. Touchen och jag är inte bästa vänner ;-) det är också då det bara står "cicci"

    SvaraRadera
  4. Va söt han är lille Molle! Vi kommer gärna och hälsar på någon dag framöver!
    Hoppas du mår bättre idag! Kram

    SvaraRadera
  5. usch å fy då!! hoppas verkligen de försvinner nu då!! jag vet inte hur de känns med de gör fruktansvärt ont har jag hört...usch! krya på dej

    SvaraRadera
  6. Ja det är tur att febernedsättande hjälpmedel finns, vad vore man utan det ibland?!

    Den här dagen har startat så bra här hemma så jag hoppas den fortsätter så ända till läggdags ;) Och detsamma till er. Dessa 4 kommande söndagar ska ju inte vara nåt annat än mysiga <3 Och nu hoppas jag att din mjölkstockning ger med sig under dagen så du slipper ha ont. Febern gör en ju dessutom såå ynklig :(

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Hoppas det blev en ok natt och att du inte fick mer feber och frossa! En riktigt varm dusch och en varm vetekudde på brösten efter hjälpte mig då jag fick det, samt att pumpa ur mjölk för att lätta på trycket. Men som sagt hoppas det inte blev värre! Kram

    SvaraRadera
  8. åh lilla snutte!
    Linus sög oxå på tummen fast när vi låg på BB :)
    de är nästan så man längtar å vill ha en liten bebis Linus är ju stor nu jämfört me er lilla Molle
    Kram

    SvaraRadera